Onze tactiek

Wij creëren de juiste omstandigheden om te kunnen innoveren.

Het Creativity Framework.

 

Creativiteit is afhankelijk van factoren zoals bewustzijn, kennis, methoden en omgeving. Wij dagen jou uit om al deze factoren in je organisatie eens onder de loep te nemen. Dat doen wij op basis van onderstaand Creativity Framework*. 


Met sommige factoren zijn jullie misschien al goed op weg, anderen verdienen extra aandacht. Het is juist de combinatie die zorgt voor verandering en succes. De Creativity Club kijkt samen met jou naar verbeterkansen en stelt een op maat gemaakt programma samen op basis van het Creativity Framework. 

Onze missie is medewerkers
hun creatief vermogen te laten ontdekken en ontwikkelen om
daarmee de innovatiekracht in organisaties te verbeteren. 
 

Onderdelen framework

Bewustzijn

Creativiteit activeren

 

Mix van creatieve workshops, inspirerende sprekers en ervaringen  gericht op het activeren van diepe, individuele creativiteit.

Kennis

Van creativiteit naar idee

Trainen van creatieve vaardigheden en denk-technieken. Gericht op het ontwikkelen van creativiteit als individu en als team

Methode

Van idee naar innovatie

Trainen van methodes als Design Thinking, Google Design Sprints, Agile of Lean Start-Up

Omgeving

Innovatie als constante

Training, coaching en advies van management en directie op gebied van leiderschap, werkomgeving, cultuur en communicatie.

Uitleg Creativity Framework. 

 

Bewustzijn
Binnen het onderdeel Bewustzijn biedt de Creativity Club workshops gericht op het activeren van diepe, individuele creativiteit. Het leert medewerkers hun creatief proces te herkennen en begrijpen. Het helpt bij het bestrijden van zelfkritiek, perfectionisme en faalangst wat leidt tot creatieve blokkades. 
 

Voorbeeld workshops: Storytelling, bloggen, bouwen, fotografie, vormgeving, zakelijk tekenen, film, taal en schrijven, meditatie.
 

Voorbeeld sprekers: Kunstenaars, art-directors, creative directors, reclame-makers, filmproducenten, chef-koks, modeontwerpers, schrijvers, gameontwikkelaars etc.

We ondersteunen niet alleen het creëren van innovaties, maar het continu innoveren van de organisatie op een structureel niveau.

Kennis

Bij het onderdeel Kennis gaat het om trainingen gericht op het ontwikkelen van creativiteit. Medewerkers maken kennis met creatieve denktechnieken en leren creativiteit in te zetten voor probleemoplossend vermogen en innovatiekracht. Denk daarbij aan: trainen en oefenen van creatief denken, lateraal denken, effectief brainstormen, Creative Problem Solving (CPS), stakeholder mapping, overtuigingskracht en omdenken. 

Methode
Het onderdeel methode bestaat uit teamtrainingen gericht op innovatiemethoden die helpen om ideeën stapsgewijs te converteren naar bruikbare innovaties. Denk aan methoden als Design Thinking, Design Sprints, Agile en Lean Start-Up.
 

Omgeving
Training, coaching en advies van management en directie op gebied van leiderschap, werkomgeving, cultuur en communicatie met als doel om creativiteit en innovatie een constante te maken binnen organisatiecultuur.